För nya medlemmar

Välkommen!

Välkommen till bostadsrättsföreningen Rådmannen. Här kommer några tips i samband med att du flyttar in.

Parkering

Varje lägenhet har varsin parkeringsplats. Vi uppmanar alla boende att köra in sina bilar snett så att alla bilar får plats på gården.

Portkod & namn på dörren

Portkod får du av styrelsen eller av den/de som du köpte lägenheten av. Fråga om du släpper in någon okänd i samband med att du går in genom porten.

Styrelsen beställer en ny namnskylt och sätter upp på er dörr. Styrelsen sätter upp ditt/era efternamn i porten.

Gemensamt ansvar

Vår förening har god ekonomi och är välskött. Arbetet kräver medlemmarnas eget engagemang. Vi ser därför gärna att du är beredd att ta någon form av ansvar i föreningen, exempelvis i valberedningen, styrelse eller för någon särskild uppgift.

Sånt du måste veta

Vi vill att du

• skaffar brandvarnare till lägenheten
  • skaffar särskild bostadsrättsförsäkring